הדברת עש המזון

הדברת עש המזון – אתם חייבים את זה לעצמכם

הדברת עש המזון היא רעיון שצץ בעידן המודרני. בעבר, אדם שהיה מוצא פרפרים באוכל או בתוך הבית היה מסלק אותם בהינף יד, ומשתדל להתעלם מהם עד לפעם הבאה. גם כאשר הם היו חוזרים לא היה פתרון לתופעה, כך שכל שנותר לעשות הוא להשלים עימה.  עם התפתחות תרבות ההדברה, וההבנה  שאין צורך לחיות עם חרקים בשותפות, הדברת עש המזון הפכה להיות פופולארית מתמיד. כל המעוניין בארונות מטבח נקיים פשוט מתקשר למדביר ועושה לעצמו ולבני ביתו את החיים קלים וחופשיים מחרקים.

הדברת עש המזון – שיטות הדברה

השיטה הכימית

הדברת עש המזון  בשיטה הכימית  היא ההדברה הבסיסית והמוזמנת ביותר. בשיטה זו המדביר מגיע לביתכם ומעריך את הנזקים והגורם להם. אם אכן מדובר בעש המזון אצלכם במטבח, המדביר ימליץ על ביצוע הדברת עש המזון בתוך הארונות וליד פתחי המטבח. ההדברה מתבצעת באמצעות ריסוס כימי על שלל הארונות, אך רק לאחר שהוצאו מהם מוצרי המזון שאינם נגועים ובהם תרצו להשתמש.

השיטה הירוקה

כחלק מהגל הירוק שכבש את העולם, תחום ההדברה מציג את חידושיו בתחום. בשנים עברו, הדברה נעשתה אך ורק על ידי כימיקלים מזיקים, אשר לעיתים היו עלולים להזיק גם לבני הבית בו בוצעה ההדברה. עם התקדמות התחום, החלו המדבירים להבין את הנזק הפוטנציאלי העלול לעלות מחומרים אלו וחיפשו תחלופה. תחלופה זו הגיעה בתחום ההדברה הירוקה אשר מכילה חומרים ברעילות נמוכה, אשר אינם מזיקים לאדם ולסביבה. הדברת עש המזון המבוצעת בשיטה זו אינה דורשת מבני הבית הכנה מיוחדת או יציאה לפרקי זמן ממושכים. המדביר מגיע, מבצע את ההדברה ובני הבית יכולים לחזור לחייהם כאילו לא השתנה דבר.

שיטת העישון

הדברת עש המזון יכולה להתבצע גם בעזרת אבוקות עשן. שיטה זו מכונה גם “עישון”. מדביר מוסמך יגיע לביתכם ויטמין אבוקות עשן במקומות אסטרטגיים ליד ריכוזי העש. לאחר ההדלקה יצא עשן רב מהאבוקות, היישר למקומות קינונו של העש. העשן מבריח את העש ואינו מאפשר לו להמשיך לחיות במקום בו הודלקה האבוקה.